|
JAIST Repository >
b. 情報科学研究科・情報科学系 >
b10. 学術雑誌論文等 >
b10-1. 雑誌掲載論文 >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://hdl.handle.net/10119/10047
|
| タイトル: | Voronoi Game on a Path |
| 著者: | Kiyomi, Masashi Saitoh, Toshiki Uehara, Ryuhei |
| キーワード: | Discrete Voronoi Game combinatorial game theory |
| 発行日: | 2011-06-01 |
| 出版者: | 電子情報通信学会 |
| 誌名: | IEICE TRANSACTIONS on Information and Systems |
| 巻: | E94-D |
| 号: | 6 |
| 開始ページ: | 1185 |
| 終了ページ: | 1189 |
| 抄録: | The Voronoi game is a two-person perfect informationgame modeling a competitive facility location. The originalversion of the game is played on a continuous domain. Only two special cases (1-dimensional case and 1-round case) have been extensively investigated. Recently, the discrete Voronoi game ofwhich the game arena is given as a graph was introduced. In this note, we give a complete analysis of the discrete Voronoi game on a path. There are drawing strategies for both the first and the second players, except for some trivial cases. |
| Rights: | Copyright (C)2011 IEICE. Masashi Kiyomi, Toshiki Saitoh, Ryuhei Uehara, IEICE TRANSACTIONS on Information and Systems, E94-D(6), 2011, 1185-1189. http://www.ieice.org/jpn/trans_online/ |
| URI: | http://hdl.handle.net/10119/10047 |
| 資料タイプ: | publisher |
| 出現コレクション: | b10-1. 雑誌掲載論文 (Journal Articles)
|
このアイテムのファイル:
| ファイル |
記述 |
サイズ | 形式 |
| 16543-1.pdf | | 211Kb | Adobe PDF | 見る/開く |
|
当システムに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。
|