JAIST Repository >
a. 知識科学研究科・知識科学系 >
a10. 学術雑誌論文等 >
a10-1. 雑誌掲載論文 >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://hdl.handle.net/10119/4025
|
タイトル: | システム開発におけるメディアの効果的活用 |
著者: | 犬塚, 篤 INUZUKA, Atsushi |
キーワード: | communication media richness media development |
発行日: | 2006-03 |
出版者: | 日本経営システム学会 |
誌名: | 日本経営システム学会誌 : Journal of Japan Association for Management Systems |
巻: | 22 |
号: | 2 |
開始ページ: | 73 |
終了ページ: | 80 |
抄録: | Acquiring customer requirements is a central issue for system integrators in attaining customer satisfaction. In this paper, the effectiveness of various types of media for acquiring customer requirements in the systems development process has been empirically analyzed. The results show that documents made in the upperprocess are the most effective medium for acquiring customer requirements. This medium is also effective for acquiring the customer's actual situation: environment, product usage patterns, etc. Based on these findings, the author discusses appropriate ways to select media for acquiring customer requirements in the systems development process. |
Rights: | 日本経営システム学会, 犬塚篤, 日本経営システム学会誌 : Journal of Japan Association for Management Systems, 22(2), 2006, 73-80. |
資料タイプ: | Article |
URI: | http://hdl.handle.net/10119/4025 |
資料タイプ: | publisher |
出現コレクション: | a10-1. 雑誌掲載論文 (Journal Articles)
|
このアイテムのファイル:
ファイル |
記述 |
サイズ | 形式 |
21-5.pdf | | 3552Kb | Adobe PDF | 見る/開く |
|
当システムに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。
|