JAIST Repository >
b. 情報科学研究科・情報科学系 >
b10. 学術雑誌論文等 >
b10-1. 雑誌掲載論文 >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://hdl.handle.net/10119/4927
|
タイトル: | Outcome Uncertainty and Interestedness in Game-Playing : A Case Study using Synchronized Hex |
著者: | Cincotti, Alessandro Iida, Hiroyuki |
キーワード: | Outcome Uncertainty Interestedness Synchronized Hex |
発行日: | 2006-07 |
出版者: | World Scientific Publishing |
誌名: | New Mathematics and Natural Computation |
巻: | 2 |
号: | 2 |
開始ページ: | 173 |
終了ページ: | 181 |
DOI: | 10.1142/S1793005706000440 |
抄録: | Outcome uncertainty is a key-factor to measure the interestedness of a game because people are not attracted by the game where the outcome is easily predictable. To create new variants of classical games is quite easy but to refine solved games, in order to make them much more fascinating, is challenging. We introduce two simple techniques (synchronism and stochastic elements) to refine the game of Hex. Experimental results show an increment of the outcome uncertainty defined as entropic function. |
Rights: | Electronic version of an article published as New Mathematics and Natural Computation, 2(2), 2006, 173-181. DOI:10.1142/S1793005706000440. Copyright World Scientific Publishing Company, http://dx.doi.org/10.1142/S1793005706000440 |
URI: | http://hdl.handle.net/10119/4927 |
資料タイプ: | author |
出現コレクション: | b10-1. 雑誌掲載論文 (Journal Articles)
|
このアイテムのファイル:
ファイル |
記述 |
サイズ | 形式 |
C8093.pdf | | 114Kb | Adobe PDF | 見る/開く |
|
当システムに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。
|