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タイトル: Voronoi game on graphs and its complexity
著者: Teramoto Sachio
Uehara Ryuhei
キーワード: Voronoi Game
NP-completeness
ボロノイゲーム
NP‐完全性
発行日: 2006-01
出版者: 情報処理学会
誌名: 情報処理学会研究報告 : アルゴリズム研究会報告
巻: 2006
号: 7
開始ページ: 9
終了ページ: 16
抄録: The Voronoi game is a two-person game which is a model for a competitive facility location. The game is done on a continuous domain, and only two special cases (1-dimensional case and 1-round case) are well investigated. We introduce the discrete Voronoi game of which the game arena is given as a graph. We first show the best strategy when the game arena is a large complete k-ary tree. We also show that the discrete Voronoi game is NP-hard on a given general graph, even in 1-round case. : ボロノイゲームは競争施設配置問題をモデル化した二人ゲームである。これまで、ボロノイゲームは連続領域の上で定義され、二つの特別な場合(1次元の場合と1-ラウンドの場合)についてのみ良く調べられている。本論文では、離散的なボロノイゲームを導入する。つまり、与えられたグラフ上でのボロノイゲームを考える。はじめに、与えられたグラフが十分大きな完全k分水である場合の最良の戦略を示す。また、一般のグラフ上の1-ラウンド離散ボロノイゲームに対するNP-困難性を示す。
Rights: 社団法人 情報処理学会, 寺本幸生/上原隆平, 情報処理学会研究報告 : アルゴリズム研究会報告, 2006(7), 2006, 9-16. ここに掲載した著作物の利用に関する注意: 本著作物の著作権は(社)情報処理学会に帰属します。本著作物は著作権者である情報処理学会の許可のもとに掲載するものです。ご利用に当たっては「著作権法」ならびに「情報処理学会倫理綱領」に従うことをお願いいたします。 The copyright of this material is retained by the Information Processing Society of Japan (IPSJ). This material is published on this web site with the agreement of the author (s) and the IPSJ. Please be complied with Copyright Law of Japan and the Code of Ethics of the IPSJ if any users wish to reproduce, make derivative work, distribute or make available to the public any part or whole thereof. All Rights Reserved, Copyright (C) Information Processing Society of Japan.
URI: http://hdl.handle.net/10119/3275
資料タイプ: publisher
出現コレクション:f10-1. 雑誌掲載論文 (Journal Articles)

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