JAIST Repository >
a. 知識科学研究科・知識科学系 >
a11. 会議発表論文 >
a11-1. 会議発表論文 >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://hdl.handle.net/10119/12074
|
タイトル: | Automatic generation method for processing plants |
著者: | Nomura, Kentaro Miyata, Kazunori |
キーワード: | procedural modeling processing plant massive data 2D sketch input |
発行日: | 2010-03-07 |
出版者: | 画像電子学会 |
誌名: | Proc. of IEVC2010 |
巻: | 3B-6 |
開始ページ: | 1 |
終了ページ: | 6 |
抄録: | A processing plant consists of massive parts including tanks, pipelines, processing columns, frames, and so on. This paper reports a method for automatically generating the landscape of a processing plant from a 2D sketch input and some control parameters. This is difficult to implement with conventional procedural methods. The results show that the landscapes of a processing plant are satisfactorily represented, while some detailed parts, such as valves, steps, and branching pipelines, are not generated. The generated 3D geometry data are useful for constructing background scenes in movies and video games, and are also applicable for pre-visualizing a landscape to construct a processing plant. |
Rights: | Kentaro Nomura, Kazunori Miyata, Proc. of IEVC2010, 3B-6, 2010, pp.1-6. 本著作物は画像電子学会の許可のもとに掲載するものです。 |
URI: | http://hdl.handle.net/10119/12074 |
資料タイプ: | author |
出現コレクション: | a11-1. 会議発表論文 (Conference Papers)
|
このアイテムのファイル:
ファイル |
記述 |
サイズ | 形式 |
16037.pdf | | 4745Kb | Adobe PDF | 見る/開く |
|
当システムに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。
|